Welkom bij DroomParken
Even lekker weg.........

Uitleg NPS-score

NPS staat voor de Net Promotor Score en is een wereldbreed geaccepteerde systematiek om gasttevredenheid te meten. De basisvraag die hiervoor aan klanten wordt gesteld is: Zou u ons bedrijf/dienst aanbevelen bij uw familie, vrienden en kennissen? Het antwoord hierop wordt vervolgens uitgedrukt in het percentage zeer tevreden klanten tegenover het percentage ontevreden klanten. Het percentage tevreden klanten wordt hierbij buiten de score gelaten. Dit vanuit de achterliggende gedachte dat zeer tevreden klanten ambassadeur/visitekaartje voor je zijn en ontevreden klanten jouw anti-visitekaartje zijn. Tevreden klanten zijn neutraal.

Voorbeeld: 500 klanten vullen de enquête in. 400 klanten scoren als antwoord op de vraag een 8, 9 of 10. 50 klanten scoren een 6 of 7. 25 klanten scoren een 1, 2, 3, 4 of 5. Uitkomst: 80% zeer tevreden klanten - 5% ontevreden klanten = NPS 75.